Tiedote 2.9. 2017 SDP esittää nelostien parantamista valtion ensi vuoden talousarvioon

SDP esittää nelostien parantamista valtion ensi vuoden talousarvioon

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne sekä Keski-Suomen demarikansanedustajat Lauri Ihalainen ja Susanna Huovinen esittävät nelostien Kirri-Tikkakoski -välin perusparannuksen käynnistämisen rahoituksen lisäämistä valtion ensi vuoden talousarvioon ja jatkorahoitukseen sitoutumista. Heidän mukaansa tie ei nyt mm. pysty vastaamaan uuden Äänekosken sellutehtaan tuomaan liikennelisäykseen liikenneturvallisuutta vaarantamatta. -Tiellä on turvallisuuden lisäksi iso merkitys alueen yrityksille ja liike-elämälle. Sipilän hallituksen olisi syytä tukea nyt alueellisia investointeja ja katsoa myös hallituksen päätöksiä aluepolitiikan näkökulmasta. Kasvun vauhdittamista tarvitaan eri puolilla Suomea ja tähän tarvitaan hallituksen aluepoliittista ajattelua ja myös rahallista tukea kolmikko toteaa.

Kolmikko muistuttaa, että Äänekosken tehdashanke on koko kansantalouden kannalta niin merkittävä, että sen toiminnan turvaamista on syytä tukea kaikin tavoin. – Viime vaalikaudella Keski-Suomeen tehtiin merkittäviä infrainvestointeja, kuten Äänekosken radan sähköistys. Myös nelostien kehittäminen saatiin hyvään vauhtiin ja sitä ei nyt pidä jättää kesken.

SDP tulee tekemään kaikkensa, että tien rahoitus saadaan lisättyä eduskunnassa valtion budjettiin tulevana syksynä. Toivottavasti kaikki keskisuomalaiset kansanedustajat antavat tukensa SDP:n esitykselle budjettikäsittelyssä.

Antti Rinne
Lauri Ihalainen