Tiedote 1.9.2017 SDP:n Huovinen: Nelostien liikenneturvallisuusongelmat jatkuvat

Tiedotusvälineille 1.9.2017

SDP:n Huovinen: Nelostien liikenneturvallisuusongelmat jatkuvat

Kansanedustaja Susanna Huovinen (sd.) on harmissaan siitä, että taas kerran Nelostien perusparantaminen Jyväskylästä pohjoiseen jäi ulos hallituksen hankelistasta. – Olemme tehneet jo pitkään yli puoluerajojen laajaa yhteistyötä hankkeen aloittamiseksi. Liikennemäärät ovat nyt jo Suomen valtateiden suurimpia ja lisääntyvät edelleen Äänekosken biotuotetehtaan aloittaessa toimintansa. Jokainen tiellä liikkunut tietää ja tuntee sen vakavat liikenneturvallisuusriskit. Vakavilta onnettomuuksiltakaan ei ole vältytty, Huovinen muistuttaa.

Huovisen mukaan on kummallista, että laajasta yhteistyötä huolimatta, hanke ei tunnu saavan hallituksen sisällä ymmärrystä eikä varsinkaan rahaa. – Katseet kääntyvät väistämättä hallituspuolueiden kansanedustajiin. Joutuu kysymään, miksei laajapohjainen yhteistyö vakuuta hallituksen sisällä. Perusteluja hankkeelta ei puutu. Nelostie on koko teollisen Suomen selkäranka, jonka liikenteen sujuvuus on koko Suomen asia. Tien liikenneturvallisuusongelmia eivät ratkaise sinänsä tarpeellisten risteysalueiden hankkeet, joita on saatu viime vuosina liikkeelle, Huovinen toteaa.

Lisätiedot: